8 Şubat 2015 Pazar

"Kimseye Etmem Şikayet" Müzeyyen Senar'ı Kaybettik...

Müzeyyen Senar(16 Temmuz 1918 Bursa - 8 Şubat 2015 İzmir)

Klasik Türk müziği sanatçısı. "Cumhuriyetin Divası" olarak da anılır.
Müzeyyen Senar'ın yeteneği, Cumhuriyet'in kurucusu ve Türk sanat müziğinin büyük hayranı Mustafa Kemal Atatürk'ün de ilgisini çekti ve sanatçı birçok kez onun huzurunda, özel meclislerinde şarkı okudu.

Unutulmaz şarkılarından bazıları şunlardır:
 Benzemez Kimse Sana, Dalgalandım da Duruldum, Vardar Ovası, Akşam Oldu Hüzünlendim Ben Yine, Ormancı Maya, Fikrimin İnce Gülü, Şarkılar Seni Söyler, Keklik, Ayva Çiçek Açmış, Yanıyor mu Yeşil Köşkün Lambası, Dün Gece Mehtaba Dalıp, Cana Rakibi Handan Edersin, Zeytin Gözlüm, Telgrafın Telleri, Ömrümüzün Son Demi, Pencereden Kuş Uçtu Mehtablı Gecelerde Hep Seni Andım, Pınar Başı Burma, Feraye, Ben Giderim Batum'a Haydar Haydar, Bu Akşam Gün Batarken Gel, Enginde Yavaş Yavaş…

Sanatçı kimliği ve hayat verdiği birbirinden güzel eserle gönlümüzde müstesna bir yer bulan Müzeyyen Senar’ı kaybetmenin derin üzüntüsü içindeyiz.
Sanat müziğimizin duayen isimlerinden Senar, 97 yıllık ömrüne onlarca unutulmaz eser sığdırdı. Sanatımıza yaptığı hizmetler ve ardında bıraktığı eserlerle her zaman sevgi ve şükranla anılacaktır.
Büyük sanatçıyı son yolculuğuna uğurlarken merhumeye Allah’tan rahmet, ailesi, sevenleri ve sanat camiamıza başsağlığı diliyoruz...