6 Ocak 2012 Cuma

'TARİHE NOT DÜŞMEK GEREKİYOR'

Özel yetkili İstanbul Cumhuriyet Başsavcı vekilliğince hakkında başlatılan soruşturma kapsamında tutuklanan eski Genelkurmay Başkanı emekli Orgeneral İlker Başbuğ, adliye çıkışında “Türkiye Cumhuriyeti'nin 26. Genelkurmay Başkanı, terör örgütü kurmaktan ve yönetmekten tutuklandı.
Takdir yüce Türk milletinindir” dedi.

Eski Genelkurmay Başkanı emekli Orgeneral İlker Başbuğ, mahkemede tüm suçlamaları reddederek şu savunmayı yaptı:

'TARİHE NOT DÜŞMEK GEREKİYOR'
“Bu suçu reddediyorum. Bu suçla itham edilen kişi Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin 26’ncı Genelkurmay Başkanı’dır. Bunu tarihe not olarak düşmekte yarar görüyorum.
Ben Genelkurmay Başkanı olarak TSK’nın komutanıyım ki bu Türk Silahlı Kuvvetleri dünyanın sayılı en güçlü ordularından bir tanesidir. Böyle bir orduya komuta eden birisinin silahlı terör örgütü kurmak, yönetmek ile suçlanması gerçekten trajikomik diyebiliriz.
Ben 2002 yılı 30 Ağustos’unda orgeneralliğe terfi ettim. Ve 2003 yılı Ağustos itibariyle Genelkurmay 2’nci Başkanlığı görevine atandım, şu andaki siyasi iktidar tarafından.
Bu görevi yaptığım 2003-2005 yılları arasında çeşitli vesilelerle Sayın Cumhurbaşkanı ve gerekse Sayın Başbakan ile çalışmalarımız oldu.
Yine bu siyasi iktidar tarafından 2006 yılında Kara Kuvvetleri Komutanı olarak atandım. Yine şu anki hükümetimiz tarafından 2008-2010 yılları arasında Genelkurmay Başkanlığı görevine atandım.
Sayın Cumhurbaşkanı, Sayın Başbakan, Milli Güvenlik Kurulu üyesi olarak bu hükümetin bakanlarıyla birlikte çalıştık.
Şimdi elbette devletimizin istihbarat olanak ve imkânları var.
Bu kadar sene beraber çalışıyoruz ki siyasi otoritenin en büyük makamlarıyla o dönemlerde benim bir silahlı terör örgütü kurmam ve yönetmem tespit edilememiştir ki bu üzerinde durulması gereken bir nokta.
Tespit edilmiş ve bu görevde tutulmuşsa bu da ayrı bir nokta.

'BENİM İÇİN EN BÜYÜK CEZA BU ŞEKİLDE SUÇLANMAKTIR'

Ben 30 Ağustos 2010 yılında emekli olduktan 1.5 yıl sonra ben böyle bir suçlamayla karşı karşıya kaldım.
Çok üzücü, anlaşılması zor.
Netice olarak böyle bir iddiayı duymak, işitmek silahlı kuvvetlere, ülkeye, şerefiyle, onuruyla görev vermiş birisi için çok ağır bir iddia.
Bu iddianın bu şekilde dile getirilmesi bile benim için en ağır cezadır.
Bundan sonra ne ceza verilirse bu beni daha fazla üzmez.
Bu kanaate nasıl ulaşılmıştır.
Savcılık sorgum esnasında ciddi bir soru ile muhatap olmadım.
Eğer bunlarla bu sonuca varılarak suçlanıyorsam bu gerçekten çok acıdır......."
"basından alıntı"